Saturday 6 September 2014

Petunia oh petunia

Kenapa cari susah...dh tau susah nk jaga...tp bila dh merimbun mula le dia mngingatkan kita dh siram pokok bunga ka belum...mmmm itu le sapa pun mgkin akn beremosi mcm suami saya..la kalau ajak beli petunia dh x mgomel lg dh...sejuk mata mmandang...of coz le susah nk layan nk kena sentiasa duk perhati takut kena bena putih..bena hitam...ulat...kalau tlupa siram satu hari dh mengecut...tp x pa bila dia layu krn x cukup siraman...saya spray ja baja a n b lps tu siram dlm pasu..x lm lbh krg 2 jam dia akn segar bugar balik....ini le petunia saya ...yg nmpk mrimbun tu yg mula2 beli ...yg duk nmpk pasu lg tu yg baru dbeli...kalau ikutkn harganya yg nmpk pasu tu 10 hinggit mnkl bila dh mrimbun mnutupi pasu 15 hinggit d kedai tempat saya beli...tp biasanya saya beli yg 10 hinggit je duduk dlm sebulan baru dia akn merimbun...bunga ni mang manja sesangat....so if u all x dak masa better jgn le tnm...kalu yg rajin tlebih n byk masa tluang leh le...tp saya suka cabar diri saya...dsebabkn kecantikannya....huhuhu...